Seven-Card Stud - organizacja i gra

John Hennigan

Seven-Card Stud - organizacja i gra - wersja rozszerzona

Seven-Card Stud: organizacja i gra

Różnice pomiędzy Seven-Card Stud i Texas Hold'em

W Stud jest pięć rund licytacji, a nie cztery jak w Hold'emie. Zamiast ciemnych (blinds) jest ante. W Stud nie ma kart wspólnych. Układy graczy determinują kolejność zakładów. W pierwszej rundzie licytacji gracz, posiadający najniższą kartę musi wnieś zakład (bring-in), a w kolejnych rundach gracz z najlepszą widoczną kartą zaczyna licytację.

Przed rozdaniem kart

W zależności od liczby graczy, można wprowadzić ante lub też nie. Poniższa tabela przedstawia listę ante, zakładów bring-in (bring-in bets) i zakładów otwierających kolejne rundy (opening bets) dla różnych limitów.

  1. Wszyscy gracze kładą przed sobą ante.
  2. Krupier zbiera ante i wkłada je do puli.
Przewodnik po rozdaniu startowym Limit Texas Hold'em
Limit Ante Bring-in Bet Opening bet
$1-$2 $0.25 $0.50 $1
$2-$4 $0.50 $0.75 $2
$3-$6 $0.75 $1.25 $3
$4-$8 $1 $2 $4
$5-$10 $1 $2 $5
$6-$12 $1 $2 $6
$8-$16 $2 $3 $8
$10-$20 $2 $4 $10
$15-$30 $3 $6 $15
$20-$40 $5 $10 $20
$30-$60 $5 $15 $30
$50-$100 $10 $20 $50
$75-$150 $25 $50 $75
$100-$200 $25 $50 $100

Karty zostały rozdane

Wszyscy gracze otrzymują dwie zakryte karty (karty własne) i jedną odkrytą (tzw. up-card). Karty są rozdawane pojedynczo w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Rozdanie to nosi nazwę startowego.

Pierwsza runda licytacji

  1. Gracz, który otrzymał najniższą odkrytą kartę rozpoczyna grę przez postawienie obowiązkowego zakładu bring-in. Jeśli dwóch lub więcej graczy ma karty o takiej samej wartości, o tym kto z nich stawia bring-in decyduje kolor. Najniższy kolor to trefl, następnie w hierarchii stoi karo, kier i pik. Oznacza to, że 2 jest najniższą możliwą odkrytą kartą własną.
  2. Po postawieniu bring-in, zakłady kontynuowane są w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Gracz zajmujący miejsce bezpośrednio po lewej stronie wnoszącego bring-in ma możliwość spasowania, wejścia lub przebicia. Przebijać można o wysokość zakładu otwierającego (opening bet, patrz tabela), a wchodzić zwykle za równowartość zakładu bring-in.
  3. Licytacja trwa, aż wszyscy gracze, którzy nie spasowali, włożą równej wartości zakład do puli.

Druga runda licytacji

  1. Krupier rozdaje wszystkim graczom czwartą otwartą kartę.
  2. W tej i we wszystkich kolejnych rundach gracz mający najwyższą odkrytą kartę rozpoczyna grę.
  3. Mniejszego zakładu bring-in już się nie stosuje. Jeśli gracz dobierze parę do swojej odkrytej karty ma możliwość postawienia małego zakładu, może też postawić większy zakład, który jest używany w kolejnych rundach licytacji. Taką możliwość mają tylko gracze, którzy mają parę dla swojej odkrytej karty własnej.

    Przykład

    W grze $5-$10 Seven-Card Stud gracz ma (X-X) 8 i w drugiej rundzie licytacji wpada mu kolejna ósemka (X-X) 8 8. Ma teraz możliwość sprawdzić, stawiając $5 lub postawić zakład w wysokości $10.

  4. Licytacja przebiega w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara od gracza, który wniósł pierwszy zakład i kończy się, gdy wszyscy gracze pozostali w grze, wniosą równej wartości zakłady do puli.

Trzecia runda licytacji

  1. Krupier rozdaje wszystkim graczom piątą odkrytą kartę.
  2. Grę rozpoczyna gracz, posiadający najlesze odkryte karty.
  3. Wszystkie zakłady mają równowartość większego zakładu.

    Przykład

    W grze $5-$10 Seven-Card Stud pozostało trzech graczy. Gracz A ma (X-X) 8 8 K, gracz B posiada (X-X) Q 2 Q, a gracz C - (X-X) T J 9. Gracz B musi rozpocząć grę, ponieważ ma najlepszą odkrytą kartę. Może on czekać lub postawić zakład. Następnie gracze kontynuują licytację w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.

  4. Licytacja kończy się, gdy wszyscy gracze pozostali w grze wniosą równej wartości zakłady do puli.

Czwarta runda licytacji

  1. Krupier rozdaje szóstą odkrytą kartę każdemu z pozostałych graczy.
  2. Gracz z najlepszymi odkrytymi kartami rozpoczyna grę.
  3. Wszystkie zakłady mają wysokość większego zakładu.
  4. Licytacja przebiega w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara od gracza, który wniósł pierwszy zakład i kończy się, gdy wszyscy gracze pozostali w grze, wniosą równej wartości zakłady do puli.

Piąta runda licytacji

  1. Krupier rozdaje siódmą kartę indeksem do dołu wszystkim pozostałym graczom.
  2. Gracz, który posiada najlepsze odkryte karty rozpoczyna grę.
  3. Wszystkie zakłady mają równowartość większego zakładu.
  4. Licytacja przebiega w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara od gracza, który wniósł pierwszy zakład i kończy się, gdy wszyscy gracze pozostali w grze, wniosą równej wartości zakłady do puli.
  5. Jeśli ktoś zostaje sprawdzony w ostatniej rundzie, następuje wyłożenie kart na stół. Sprawdzany gracz musi odkryć swoje trzy zakryte karty i wyłożyć je na stół. Pozostali gracze mają możliwość spasować, rzucając karty, lub, jeśli posiadają zwycięski układ, wyłożyć go na stół.
Najlepsze Pokoje Pokerowe Online
Ranking stron pokerowych Bonus
1 Party Poker 500 $ Przegląd
2 PokerStars 600 $ Przegląd
×

Sorry, this room is not available in your country.

Please try the best alternative which is available for your location:

Close and visit page