Zasady turniejowe Texas Hold'em

PokerListings
Turniej Texas Hold'em

Każdego dnia tysiące pokerzystów próbuje swego szczęścia, rozgrywając z przyjaciółmi, rodziną lub obcymi osobami turnieje Texas Hold'em, zarówno na żywo, jak i w internecie.

Koncepcja pokera turniejowego polega na tym, że każdy gracz wpłaca do puli nagród wpisowe i otrzymuje żetony turniejowe.

Gra toczy się normalnie, z ciemnymi wzrastającymi w z góry określonych odstępach, dopóki nie zostanie jeden gracz mający wszystkie żetony.

Moment, w którym zostajesz wyeliminowany, jest momentem, w którym kończysz turniej.

W standardowym turnieju Hold'em, od 10 do 20 % uczestników otrzymuje wypłaty, przy czym największą część otrzymują gracze zajmujący najwyższe miejsca.

Ponieważ można wygrać znacznie więcej niż wynosi początkowe wpisowe, duże turnieje przyciągają zarówno profesjonalistów, jak i amatorów próbujących uzyskać wysoki wynik.

Zasady każdego turnieju mogą być odrobinę różne, zatem zawsze należy zapoznać sie z nimi przed rozpoczęciem turnieju.

Poniżej przedstawiamy najbardziej typowe zasady rozgrywania pokera turniejowego.


  1. Opłata wejściowa - wszystkie opłaty wejściowe muszą zostać zapłacone zanim rozpocznie się gra. Zazwyczaj organizatorzy pobierają od 5 do 10 % wynagrodzenia za zapewnienie stołów, krupierów oraz za zarządzanie grą. Dotyczy to zarówno gier na żywo, jak i gier online. Na przykład przy turnieju o wpisowym 200 $ + 20 $, 200 $ idzie do puli wygranych, a 20$ przypada organizatorowi.
  2. Przydział miejsc - miejsca przydzielane są losowo. Zazwyczaj otrzymujesz kartę z numerem stolika oraz miejsca. Będzie to Twoje miejsce, dopóki dyrektor turnieju nie zadecyduje inaczej. Inaczej niż w grach gotówkowych, nie ma tu zmiany miejsc.
  3. Startowe stosy żetonów - kiedy zajmujesz miejsce przy stole, Twój startowy stos żetonów czeka już na ciebie.

    • Żetony turniejowe nie mają wartości pieniężnej i nie możesz wymienić ich na gotówkę w żadnym momencie turnieju.
    • Zawsze dobrze jest ponownie sprawdzić liczbę żetonów w stosie startowym, aby upewnić się, że ma się właściwą liczbę żetonów.
    • Całkowita wielkość stosu startowego jest różna dla poszczególnych turniejów.

  4. Wysokość ciemnych - turnieje różnią się od gier gotówkowych tym, że w turniejach wysokość ciemnych wzrasta w regularnych odstępach.

    • Ma to na celu wymuszenie gry i posuwania się akcji. Zazwyczaj od obsługi sali można otrzymać kartkę z informacją dotyczącą wysokości ciemnych oraz harmonogramu ich podnoszenia.
    • W przypadku turniejów online, informację taką można znaleźć w lobby turniejowym.
    • Dobrze jest zapoznać się ze strukturą ciemnych przed grą. Jeśli ciemne wzrastają, a Twój rozdający rozdał już karty, wówczas ciemne wzrosną w następnym rozdaniu.

  5. Rozdanie - rozdanie odbywa się w ten sam sposób, jak w przypadku gier gotówkowych. Dwóch graczy po lewej stronie rozdającego (button) to mała i duża ciemna. Po każdym rozdaniu rozdającym zostaje następna osoba po lewej stronie. W pierwszym rozdaniu rozdający zostaje ustalony całkowicie losowo.
  6. Nieobecni gracze - karty w rozdaniu muszą być rozdane wszystkim graczom, a ich ciemne/ante muszą być dołożone do puli, bez względu na to, czy gracze ci są obecni przy stole. Jeśli gracz nie jest obecny w momencie, gdy rozdawana jest dla niego druga karta, uznaje się, że spasował on rozdanie.
  7. Rozbijanie stołów - w miarę, jak gracze są eliminowani z turnieju, dyrektor rozpoczyna rozbijanie stołów zgodnie z wcześniej zaplanowanym porządkiem. Jeśli Twój stół zostaje rozbity, wówczas zostanie Ci losowo przydzielone puste miejsce przy którymś z pozostałych stołów.
  8. Obstawianie za wszystko - gracz, który oświadcza, że wchodzi za wszystko, gra wszystkimi żetonami, które ma przed sobą. Jeśli inny gracz ma więcej żetonów, wówczas gracz grający za wszystko ma prawo tylko do ilości równej jego własnemu stosowi. To samo dotyczy gracza za wszystko, który ma mniej, niż wymagana ciemna. Jest uprawniony tylko do tego, co sam włożył.
  9. Konfrontacje wejść za wszystko - kiedy dwóch graczy wchodzi za wszystko i ruch ten jest zakończony, wówczas ich karty zostają wyłożone i skierowane do góry, zanim odbędzie się dalsza część rozdania.
  10. Wywołanie czasu - gracz może zażądać od kierownika stołów, aby zmusił gracza do wykonania ruchu w ciągu określonego czasu (typowy czas to 90 sekund). Jeśli gracz nie wykona ruchu w tym czasie, wówczas uznaje się, że spasował karty. Jedynie gracz obecny przy stole w czasie danego rozdania może wywołać czas.
  11. Wielokrotne wyeliminowanie - jeśli dwóch graczy bankrutuje w tym samym rozdaniu, wówczas gracz z większa liczbą żetonów na początku tego rozdania kończy turniej na wyższej pozycji.
  12. Pokazywanie kart - celowe pokazanie kart jest niedozwolone w grze turniejowej. W takiej sytuacji karty gracza mogą zostać uznane za spasowane, a także może zostać nałożona na gracza kara czasowa.
  13. Niewłaściwe zachowanie - niewłaściwe zachowanie przy grze, takie jak przeklinanie lub rzucanie kartami może zostać ukarane.
  14. Zmiana kolorów w górę - żetony o najniższej wartości w grze zostają usunięte ze stołu, kiedy nie są już dłużej potrzebne w strukturze ciemnych albo ante.

    Wszystkie żetony o niższej wartości, które są w wystarczającej ilości, aby mogły zostać zamienione na wyższy żeton, zostają zamienione bezpośrednio, np. jeśli masz pięć żetonów 25 $, wówczas dostaniesz jeden żeton 100 $ i będziesz mieć jeden żeton nie do kompletu. Takie żetony usuwane są zgodnie z następującą zasadą:
    • Zaczynając od miejsca nr 1 (jeśli w grze jest profesjonalny krupier, będzie to miejsce bezpośrednio po lewej stronie rozdającego), graczowi rozdawana jest jedna karta skierowana w górę na każdy jeden jego żeton nie do kompletu. Karty rozdaje się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż do momentu, gdy wszyscy gracze mają po jednej karcie na każdy żeton nie do kompletu.
    • Następnie zsumowuje się wartość żetonów nie do kompletu. Chcemy zastąpić żetony nie do kompletu żetonami o najniższej kolejnej wartości. Na przykład: jeśli jest 8 żetonów 25 $, chcemy zastąpić je dwoma żetonami 100 $.
    • Jeśli liczba żetonów nie do kompletu nie składa się na wartość żetonu, wówczas jeśli suma tych żetonów jest równa połowie lub więcej wartości następnego najniższego żetonu, wówczas żetony zastępuje się żetonami o wyższej wartości. Jeśli całkowita wartość jest niższa niż połowa, wówczas żetony nie do kompletu po prostu zabiera się ze stołu.
    • Pierwszy wymieniony żeton należy dać graczowi mającemu kartę o najwyższej wartości. Każdy gracz jest uprawniony do otrzymania tylko jednego nowego żetonu, a kolejny żeton przyznawany jest graczowi o kolejnej najwyższej karcie, aż zostaną rozdane wszystkie żetony. Nazywa się to wyścigiem żetonów.

  15. Gra rozdanie za rozdanie - Kiedy gra zbliża się do fazy bubble (kiedy zaczynają się miejsca płatne), wówczas gra może być rozgrywana rozdanie za rozdanie. Oznacza to, że na wszystkich stołach zostaje rozdane jedno rozdanie, a następne rozdanie będzie miało miejsce, gdy wszystkie stoły zakończą dotychczasowe rozdanie.
  16. Jeden na jeden - Kiedy zostaje tylko dwóch graczy, następuje pojedynek jeden na jeden. W tym scenariuszu małą ciemną jest rozdający, który wykonuje ruch jako pierwszy przed flopem, ale jako ostatni po kolejnych rozdanych kartach.

Do Ciebie należy obowiązek zapoznania się z podstawowymi regułami pokera dotyczącymi gry w turnieju.

Jeśli nie przygotujesz się właściwie, możesz nieświadomie popełnić naruszenie i zostać ukarany lub zdyskwalifikowany.

Pozostałe artykuły Texas Hold'em:



Najlepsze Pokoje Pokerowe Online
Ranking stron pokerowych Bonus
1 Party Poker 500 $ Przegląd
2 PokerStars 600 $ Przegląd
×

Sorry, this room is not available in your country.

Please try the best alternative which is available for your location:

Close and visit page